Alumnat de batxillerat d'Olesa participa en una simulació d'un ple al Parlament Europeu

L'activitat s'emmarca dins del "Projecte Europa" que té com a objectiu apropar les polítiques europees a la ciutadania. Dissabte hi haurà un concert de nadales europees.

Image
Simulació Parlament Europeu

L’Auditori de la Casa de Cultura s’ha transformat aquest matí en una sessió plenària del Parlament Europeu on l’alumnat de batxillerat social dels tres instituts d’Olesa (Daina Isard, Daniel Blanxart i Creu de Saba) ha fet de diputats i diputades. Els participants han presentat un total de 12 propostes que havien treballat prèviament a classe i posteriorment s’han debatut en les quatre comissions que s’han creat de Comissió Ciutadana, d’Economia i Treball, de Formació i Educació, i d’Energia i Medi Ambient. 

Entre les propostes que han exposat estava l’establiment d’ aranzels per fer front a la competència de grans potències estrangeres o la creació de visats per a joves que els facilitin moure’s pels diferents països de la Unió Europea per a treballar. 

Cada comissió ha debatut 3 propostes que posteriorment el portaveu de cada grup ha exposat i s’han votat. Els i les alumnes participants han trobat l’experiència enriquidora perquè els ha servit per entendre com funciona el parlament europeu i sobretot quin és el procés que tenen les propostes des de que es formulen en un grup fins que al final es debaten en comissió i s’acaben exposant al Parlament. Ho expliquen Ian Vallbé (Creu de Saba), Júlia Romero (Daniel Blanxart) i Iris Salvador (Daina Isard).

Audio file

A l’acte també ha assistit la regidora de Participació Ciutadana, Emma Duran; i l’alcalde d’Olesa, Jordi Parent. L’alcalde ha fet el comiat de l’acte agraint la implicació de l’alumnat i dels instituts i destacant “la importància d’aquesta activitat per donar a conèixer a la ciutadania en general, i al jovent, en particular, com funcionen les institucions europees, i la importància de treballar en valors democràtics per a fer front a la intolerància” ha explicat.

Audio file

Totes les propostes presentades als diferents instituts d’Olesa es recolliran en un informe que es farà arribar a la Diputació de Barcelona i també a l’oficina del Parlament Europeu de Barcelona. 

El "Projecte Europa", impulsat i subvencionat per la Diputació de Barcelona, va començar a Olesa amb vàries activitats per a joves des del mes de maig. La propera serà un concert de nadales europees amb el títol “Tastets d’Europa”, que tindrà lloc el proper dissabte 16 de desembre, a les 19.30 h, a l’Auditori de la Casa de Cultura. El concert és gratuït. 

Últimes notícies

Image
Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat

Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat

Image
Xarxa Socieducativa de la Infància i l'Adolescència

Xarxa Socieducativa de la Infància i l'Adolescència

Image
Camió de recollida porta a porta comercial

Camió de recollida porta a porta comercial

Image
Imatge d'una de les sortides amb la cadira Joëlette

Imatge d'una de les sortides amb la cadira Joëlette

Image
Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Image
Fotografia de l'interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació