L’Ajuntament d’Olesa es reuneix amb Ensenyament per parlar de les necessitats i demandes educatives al municipi

L’alcalde d’Olesa i la regidora d’Ensenyament van transmetre al director general de Centres Públics del departament d’Educació de la Generalitat i al director de Serveis Territorials d’Educació del Baix Llobregat les principals inquietuds del municipi a l’àmbit educatiu.

Image
Reunió des responsables de l'Ajuntament d'Olesa amb els responsables d'ensenyament de la Generalitat

El director general de Centres Públics del departament d’Educació de la Generalitat, Jean-Marc Segarra, i el director de Serveis Territorials d’Educació del Baix Llobregat, Albert Grau, es van reunir aquest dimarts al matí amb l’alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera, i la regidora d’Ensenyament, Lourdes Vallès per transmetre, de primera mà, les mancances que pateix el municipi en matèria educativa, així com els reptes de futur que es presenten en els propers anys. També van visitar l’Escola Sant Bernat i l’Escola Puigventós per donar a conèixer les necessitats i el projecte educatiu dels dos centres públics.

Un dels temes que es van tractar va ser la gratuïtat de l’escolarització a I2 (Infantil 2, antic P2) a les llars d'infants municipals. Aquest procés, que es farà efectiu a partir del pròxim curs, compta amb el finançament de la Generalitat, que pagarà als ajuntaments 1.600 euros per cada infant matriculat, una aportació que fins ara estan sufragant les famílies. L’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, ha celebrat que “es continuï amb aquesta línia amb la previsió de fer extensiva la gratuïtat de l’educació dels infants d'entre 0 i 2 anys a les escoles bressol públiques a partir del curs 2023-2024”.

La reunió també va servir per traslladar la preocupació de l’Ajuntament davant la necessitat que tenen moltes escoles públiques del municipi de comptar amb més recursos per mantenir tant  l’atenció a la diversitat a l’alumnat, com la posada en marxa de nous projectes que millorin la qualitat dels projectes educatius. De fet, la demanda de nous recursos és imprescindible donada la previsió de creixement de noves places educatives en el futur: “Els canvis demogràfics del municipi als darrers anys i la seva consideració com a àrea de mercat d’habitatge tens, han fet que sigui imprescindible mantenir grups i línies a les escoles per donar resposta a la demanda”, ha afegit l’alcalde.

D’altra banda, es van demanar noves inversions supramunicipals per a altres ofertes educatives del municipi com són els graus de formació professional i l’Escola Municipal de Música, que actualment no compta amb aportacions econòmiques de la Generalitat.

La jornada va continuar amb la visita a les instal·lacions de dos centres escolars públics del municipi, l’Escola Sant Bernat i l’Escola Puigventós. Durant la visita, els responsables de les escoles van tenir l’oportunitat de transmetre les seves inquietuds i reptes de cara als anys vinents.

Últimes notícies

Image
Foto_Reconeixement AOC 2025

L'Ajuntament d'Olesa ha obtingut el primer premi en transformació digital i govern obert de la seva categoria.

Image
Foto_escola de música

L'Escola Municipal de Música d'Olesa té una oferta educativa per a totes les edats

Image
Foto_gimnàs municipal Olesa

Imatge de la sala de fitness del Gimnàs Municipal d'Olesa

Image
Foto_reconeixement Dia Museus 2026

Persones i entitats reconegudes per les seves aportacions al patrimoni local

Image
Foto_mans de dones entrellaçades

L'Ajuntament d'Olesa ha programat diferents actes amb motiu del Dia d'Acció per la Salut de les Dones

Image
Foto_interior del Centre Cultural Cal Puigjaner

El Centre Cultural Cal Puigjaner acollirà totes les activitats del Dia Internacional dels Museus d'Olesa 2026

Image
Foto_brossa deixada fora dels contenidors

Imatge d'una bateria de contenidors amb brossa deixada al terra