L'Ajuntament d'Olesa commemora el Dia Mundial de l'Alzheimer

Avui 21 de setembre, se celebra el Dia Mundial de l'Alzheimer i l’Ajuntament d’Olesa s’hi suma amb l'organització de diferents activitats i dona a conèixer la delegació d'Olesa de l'associació AFA Baix. 

Image
Pancarta amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer

Avui 21 de setembre se celebra el Dia Mundial de l’Alzheimer i l’Ajuntament d’Olesa s’hi suma per donar a conèixer la malaltia i les seves conseqüències sociosanitàries, posar en valor a les persones afectades i a les seves famílies i buscar la implicació social. 

Per visibilitzar-ho, aquesta setmana l’Ajuntament té penjada una pancarta al balcó i aquest vespre s’il·luminarà de verd la Torre del Rellotge. A més, en col·laboració amb l’associació AFA Baix (Associació de Familiars de persones amb Alzheimer i altres demències del Baix Llobregat), també s’ha programat diferents activitats de caire formatiu i també sensibilitzador per donar a conèixer la delegació d'aquesta entitat a Olesa.

L'associació AFA Baix Llogregat fa 29 anys que hi treballa a la comarca per als afectats d’aquesta malaltia i les seves famílies i està fortament arrelada al territori amb equipaments com centres de dia i espais "Fem Memòria", grups de suport i tallers d'estimulació cognitiva, a més de donar suport i assessorament a malalts i familiars, com explica la presidenta, Mercè Rull.

Audio file

Ara la delegació d'AFA Baix-Olesa de Montserrat es vol implantar al municipi per atendre als afectats i familiars, com explica la seva representant, Montserrat Vergara.

Audio file

L’Alzheimer és una malaltia neurogenerativa progressiva on tant el pacient com la seva família ho pateixen i necessiten suport. Des de l'entitat es treballa per millorar la qualitat de vida dels malalts d’Alzheimer i les seves famílies des de diferents àmbits: oferint serveis per a familiars i persones malaltes, activitats de conscienciació i difusió de la problemàtica i tasques de representació davant l’Administració.

Audio file

Per tal de sensibilitzar a tota la societat sobre aquesta malaltia i també per a presentar l’entitat, aquesta tarda, a les 18h, la biblioteca Santa Oliva acull una xerrada que porta per títol “L’Alzheimer i altres demències: prevenció, tractament i recursos per la cura”. La conferència va a càrrec de Juan Carlos Cejudo, neuropsicòleg; i Marta Caballé, treballadora social de la unitat de deteriorament cognitiu i demències de l’Hospital de Sagrat Cor de Martorell; i Mercè Rull, president de AFA-Baix.

Audio file

Dimecres 4 d'octubre, es farà un taller d’estimulació cognitiva amb noves tecnologies. Serà a les 17.30 h. a la Biblioteca Santa Oliva. 

Manifest del Dia Mundial de l'Alzheimer 2023. AFA Baix-Olesa de Montserrat

 

 

 

 

Enllaços d'interès

Últimes notícies

Image
Reunió de l'alcalde i regidor TIC amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat.

Reunió de l'alcalde, Marc Serradó, i el regidor d'Innovació i Qualitat, Santi Gallardo, amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Albert Tort.

Image
La Passió d'Olesa presenta el cartell de la temprada 2026, obra d’Assumpció Mateu

Foto de l'obra “Ressons de la creu”, de l’artista Assumpció Mateu

Image
Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Image
Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Image
Ple municipal del 27 de novembre de 2025

Ple municipal del 27 de novembre de 2025

Image
L'alcalde d'Olesa, Marc Serradó, durant la simulació del Parlament Europeu amb alumnat de Batxillerat.

L'alcalde d'Olesa, Marc Serradó, durant la simulació del Parlament Europeu amb alumnat de Batxillerat.