Image
Cartell de les visites guiades a la Torre del Rellotge i el Centre Cultural Cal Puigjaner

Visita guiada a la Torre del Rellotge i Cal Puigjaner

Des del Departament de Turisme us oferim una visita guiada per conèixer dos elements essencials patrimonials del municipi, la Torre del rellotge i Centre Cultural Cal Puigjaner.

La Torre del Rellotge (s.XIV-XVI), propietat de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat, és un dels elements més significatius de la vila. Va ser construïda com a torre de defensa lligada al castell d’Olesa (s. X- XIV) i va ser a principis del segle XVI quan se li donà l’alçada que té ara (25,5 metres més 5 metres del clos de les campanes)

En el seu interior trobarem informació dels diferents usos i elements patrimonials que hi conté: la presó a la planta baixa, l’escola al primer pis, l’audiovisual “a toc de campanes” a la plataforma intermitja, la maquinària del rellotge municipal al nivell superior i el cloquer amb les campanes del rellotge al coronament de la Torre, des d’on accedirem al mirador i podrem observar una vista panoràmica de l’entorn a 360º, presidit per la muntanya de Montserrat.

D’altra banda, també coneixerem Centre Cultural Cal Puigjaner, una antiga casa pairal ubicada al casc antic que ha estat reformada per convertir-se en un espai museístic al voltant del patrimoni històric, cultural, social i de producte del Montserratí.

Trobarem la principal exposició de l'Espai Montserrat, que inclou uns blocs temàtics a partir del concepte de "Terra u ànima". Per una banda el territori, que té unes característiques geològiques, geogràfiques i històriques singulars, i per l'altra les persones, que són l'ànima del Montserratí, persones que han fet d'aquest territori una zona rica en productes agrícoles com l'oli i el vi, rica també en festes, tradicions i entitats que li donen vida, i una terra espiritual amb el teló de fons de la muntanya de Montserrat. 

Pel que fa a la mostra "Menja't el Parc Rural", vol donar a conèixer l'agricultura, ramaderia, gastronomia i natura del Parc Rural. Hi ha enllaços de contacte a productors/es per saber on comprar els productes i una pantalla on s'hi projecten les "Històries rurals", en què els i les protagonistes son pagesos i pageses, ramaders i ramaderes, que ens expliquen la seva experiència. 

Organitza: Departament de Turisme

Inscripcions: Vivetix

Lloc: Pl. de les Fonts

L'Agenda

Campionat de Catalunya d'halterofilia

- +Més
Image
Cartell del Campionat de Catalunya de club d'alterofília 2025

Xerrada: La salut mental

+Més
Image
Cartell de la xerrada sobre salut mental que organitza assotea pel dia 18 d'octubre 2025

Teatre: Maria Rosa

+Més
Image
Cartell de l'obra de teatre Maria Rosa representada dins el 41è Concurs de Teatre Vila d'Olesa 2025

Concert: La Vie en Chanson

+Més
Image
Cartell de la nova edició del concert La Vie en Chanson de l'OlesaAteneu 2025

Ioga maternitat

+Més
Image
Cartell de Ioga maternitat 2025
Image
Cartell de l'audiència pública de pressupostos 2026