Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

Biblioteca Santa Oliva




cartes de serveis blanc

 

Què és?

La Biblioteca Santa Oliva és un equipament de titularitat municipal, gestionat conjuntament entre l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat i la Diputació de Barcelona, mitjançant un conveni signat l’any 2009.

La nostra funció és oferir el servei de lectura pública, incloent la consulta dels documents a sala i el préstec de documents, i organitzar activitats de foment de la lectura i tot tipus d’activitats culturals que afavoreixin el desenvolupament intel·lectual de la ciutadania.

És el nostre deure oferir servei a tothom, sense cap tipus d’exclusió. Els serveis de la biblioteca pública es fonamenten en la igualtat d’accés per a tothom, sense tenir en compte l’edat, la raça, el sexe, la religió, la nacionalitat o la classe social. Manifest de la UNESCO sobre la biblioteca pública, 1994.

La biblioteca, amb la voluntat de ser un element vertebrador de la cultura al municipi, té dues línies d’acció molt marcades: per una banda, les activitats que s’organitzen des del mateix centre; per una altra, les activitats organitzades per altres agents culturals als quals cedim l’espai.

En ambdós casos, sempre procurem oferir activitats amb un element clau: difondre i fomentar el gust (i la passió!) per la lectura.


Què ofereix?
• Informació i resposta a peticions concretes d’informació
• Consulta a la biblioteca de llibres, revistes, diaris i CD de música
• Préstec de llibres, revistes i audiovisuals, tant del fons propi com de la resta de biblioteques de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona
• Ús d’ordinadors amb connexió a Internet i amb un programari bàsic d’ofimàtica
• Ús de la xarxa wifi
• Possibilitat d’impressió de documents en color i en blanc i negre
• Visites guiades per conèixer el servei de biblioteca
• Informació als usuaris de la disponibilitat de documents reservats i/o sol·licitats
• Zona d’ús diferenciat per a infants i petits lectors
• Programació d’activitats culturals i formatives


A qui s’adreça?

Al conjunt de la ciutadania.

Documentació necessària

Per accedir al servei no es necessita cap documentació específica. Per poder accedir al servei de préstec cal disposar del carnet de la biblioteca.

Aspectes a tenir en compte

a) Condicions d’accés

Cal demanar cita prèvia per rebre atenció personalitzada al 93 778 00 50 (ext. 3400, 3410, 3401 i 3402) o bé personalment a la Biblioteca Santa Oliva.

Com accedir-hi

Presencialment: Biblioteca Santa Oliva, c. Salvador Casas, 28 - 08640 Olesa de Montserrat
Telefònicament: 93 778 00 50 (ext. 3400, 3410, 3401 i 3402)
Virtualment: www.bibliotecasantaoliva.tk

www.bibliotecavirtual.diba.cat

b.olesam.so@diba.cat


a) Horaris d’atenció al públic

Horari d’octubre a maig: al matí, dimarts, dijous i dissabtes de 10.00 a 13.00 h, i a la tarda, de dilluns a divendres de 15.00 a 20.30 h

Horari de juny i setembre: al matí, dimarts i dijous de 10.00 a 13.00 h, i a la tarda, de dilluns a divendres de 15.00 a 20.30 h

Horari de juliol i agost: al matí, dijous de 10.00 a 13.00 h i divendres de 9.00 a 14.30 h, i a la tarda, de dilluns a dijous de 15.00 a 20.30 h

Telefònicament: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 h i dimarts i/o dijous de 17.00 a 18.30 h

Càrrecs i noms de les persones responsables

Directora de la Biblioteca: Marta Puig Calafell
Regidor de Cultura: Xavier Rota Boada

Drets de les persones usuàries del servei

a) Tenen el dret d’utilitzar els espais, la col·lecció, els serveis, les instal·lacions i els equipaments de la biblioteca de conformitat amb el reglament.
b) Poden demanar ajut al personal de la biblioteca, que és el responsable de prestar el suport necessari per facilitar l’ús dels serveis i iniciar-los en les tècniques de recerca de la informació.
c) Poden comunicar les seves propostes, suggeriments i/o queixes sobre el funcionament de la biblioteca mitjançant l’adreça electrònica de la biblioteca o els formularis que tenen a la seva disposició.
d) Poden sol·licitar informació sobre el fons, el funcionament i el reglament de la biblioteca, així com qualsevol informació que els pugui interessar.
e) Tenen dret a ser informats de l’horari d’atenció al públic, dels serveis amb horaris restringits i de les activitats que s’hi organitzen amb el temps suficient.

Normativa reguladora del servei

a) Normativa
Normativa reguladora per a l'obtenció del carnet d'usuari de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i l'ús dels serveis bibliotecaris vinculats.

b) Taxes i/o preus públics
Les taxes i preus públics d’aquests serveis es publiquen a l’ordenança fiscal corresponent i a l’ordenança reguladora de la Diputació de Barcelona.

10. Formes de presentació de queixes i suggeriments

a) Instància al registre municipal
b) Pàgina web de l’Ajuntament, amb l’enviament d’un formulari http://www.olesademontserrat.cat/pl13/ajuntament-seu-electronica/serveis-i-tramits/id48/queixes-i-suggeriments.htm?cat_13=158

 

Indicadors per a l’avaluació de la qualitat i la satisfacció
a) Nombre d’activitats i dades d’ocupació de la biblioteca
b) Estadístiques d’ús dels serveis de préstec, internet i wifi
c) Nombre de participants en tallers i activitats

 


  • Twitter
  • Facebook
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional Logo Infoparticipa 2017