Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

L’Ajuntament d’Olesa reclama a CatSalut i Mútua de Terrassa el retorn de l’atenció presencial al CAP



7/10/2021

La previsió és que les agendes nominals es vagin recuperant i les visites presencials amb el metge de referència ja es puguin fer al novembre.



L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha reclamat el retorn a l’atenció mèdica presencial al CAP Olesa i una solució per als problemes amb l’atenció del call center que s’encarrega de concertar les visites al centre sanitari. Així ho van fer l’alcalde d’Olesa, Miquel Riera; la regidora de Salut Pública, Ada Agut i Domènech; i la tècnica i la cap d’àrea del Departament de Salut Pública, Vicky Gázquez i Margarita Ruiz respectivament, en la reunió mantinguda aquesta setmana amb responsables de CatSalut, Mútua de Terrassa i el CAP Olesa. A la reunió hi va participar el cap de servei de l’Agència de Salut Pública del Baix Llobregat Nord, Fernando Giron; la directora del sector sanitari Àmbit metropolità sud, Blanca Muntané; la responsable d’Atenció Primària de Mútua de Terrassa, Teresa Clanchet; el director del CAP, Carles Martí, i la cap d’infermeria del CAP, Núria Garcia.

 

La regidora de Salut Pública, Ada Agut i Domènech, ha valorat positivament la reunió, no només pel fet de poder “transmetre les demandes de la ciutadania d’una manera directa” sinó també perquè des de CatSalut “s’està impulsant la tornada a la presencialitat, amb  previsió que sigui efectiva al mes de novembre, encara que no serà una normalitat com abans de la pandèmia”. En aquest sentit, el director del CAP Olesa, Carles Martí, en declaracions a l’emissora municipal Olesa Ràdio, ha avançat que al llarg d’aquest mes d’octubre ja s’espera poder anar recuperant les agendes nominals i millorar l’accessibilitat presencial al CAP. Segons Martí, per fer-ho possible serà important poder finalitzar amb la sectorització del centre, si es manté una incidència baixa de la covid-19. Aquesta sectorització arran la pandèmia va obligar a desdoblar el personal en atenció covid i no-covid, i per tant, a suprimir les agendes nominal, fent que la gent perdés les consultes amb el seu metge de referència (podien ser amb qualsevol metge disponible).

 

Ara per ara, ha destacat la regidora de Salut Pública, “la bona notícia és que s’ha reprès el seguiment al pacient crònic” i les agendes nominals d’infermeria.

 

L’Ajuntament d’Olesa també ha reclamat una solució en l’atenció del call center, que rep moltes queixes per les dificultats que té la ciutadania per contactar amb el CAP o demanar cita. En aquest cas, segons ha explicat la regidora de Salut Pública, des de Mutua de Terrassa s’estan implementant canvis tecnològics per millorar l’atenció del call center, alhora que ja està operativa la citació especificant el motiu amb l’objectiu de millorar l’atenció al pacient.

 

Una de les demandes de l’Ajuntament d’Olesa en la reunió d’aquesta setmana va ser el reforç en la cobertura de baixes sobretot del personal mèdic. Ada Agut i Carles Martí han coincidit a destacar que aquest “és un problema general, ja no hi ha professionals sanitaris i aquest fet dificulta molt la cobertura”. Segons Ada Agut, “s’estan estudiant convenis internacionals per poder contractar personal sanitari estranger, però aquest és un  procés llarg, ja que s’ha de fer tot el tràmit d’homologació dels estudis i de les especialitats”.

 

Es reprenen activitats de salut comunitària

 

La represa de les activitats de salut comunitària per part del CAP Olesa també ha estat una de les demandes reiterades de l’Ajuntament d’Olesa als responsables de CatSalut i Mútua de Terrassa, no només arran la demanda ciutadana sinó també pel convenciment “que és una vessant molt important de la salut pública en la qual cal incidir”, ha dit la regidora. En aquest sentit, Carles Martí i Núria Garcia han destacat que en breu es reprendrà el programa “Salut i Escola”, en el qual el CAP destina personal d’infermeria als centres educatius per fer-hi accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc, i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, i el consum de drogues, alcohol i tabac.

 

A més, es preveu que al llarg de les properes setmanes es tornin a fer de manera presencials les sessions prepart i postpart, que fins ara s’estan fent telemàticament. Ara bé, segons Núria Garcia, cap d’infermeria del CAP, s’hauran de fer separant les participants segons si han rebut o no la vacuna anti-còvid.


  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional