Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

L'Ajuntament d'Olesa amplia el servei d'assistència a la ciutadania i les empreses locals per ajudar a realitzar tràmits a través d'Internet



8/5/2020

Només cal trucar al 93 026 72 25 en horari de 8 a 20h de dilluns a divendres, o bé enviar un correu electrònic a servei_suport@tictools.es.



L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha ampliat el servei OAC 360º d’assistència gratuïta per ajudar la ciutadania i les empreses a realitzar qualsevol dels tràmits que es poden fer online, a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal. Fins ara, el servei es prestava de 9 a 15h i ara s'amplia a una atenció de fins a 12 hores, de les 8 a les 20 h, de dilluns a divendres.

 

Davant qualsevol dubte sobre el procediment a seguir o els requisits necessaris per accedir als tràmits o a la Carpeta Ciutadana, per fer ús del servei només cal trucar al 93 026 72 25 en horari de 8 a 20h de dilluns a divendres, o bé enviar un correu electrònic a servei_suport@tictools.es.

 

L'ampliació del servei es tracta d'una nova aposta de l’Ajuntament d’Olesa per l’administració electrònica i per facilitar que la ciutadania pugui fer tràmits amb l’Ajuntament des de qualsevol lloc, sobretot ara que, arran l'estat d'alarma i el confinament de la població, s'han potenciat i prioritzat els tràmits telemàtics per limitar al màxim l'atenció presencial. Per facilitar encara més aquesta relació telemàtica amb l’Ajuntament, s’ha ampliat aquest servei gratuït per ajudar i guiar la ciutadania en els tràmits que vulgui fer.

 

El servei d’assistència gratuïta es va posar en marxa l'1 de febrer del 2019, i va suposar un pas més de l’Ajuntament d’Olesa per afavorir el fàcil accés als tràmits municipals que es poden fer online, dins el procés d’implantació de l’administració electrònica. Des de ja fa dos anys, es pot consultar en tot moment en quina fase es troben tots els tràmits, a través del web municipal www.olesademontserrat.cat, gràcies a la Carpeta Ciutadana que es pot trobar a l’apartat de Seu electrònica, on també hi ha tot el catàleg de tràmits i la possibilitat de consultar quins són els que es poden fer en línia, és a dir, sense necessitat de desplaçar-se físicament a l’Ajuntament.

 

L’Ajuntament d’Olesa ha volgut apostar per donar facilitats a la ciutadania en la seva relació telemàtica amb l’Ajuntament, incrementant el catàleg de tràmits online i oferint també assistència gratuïta.

 

Tràmits en línia des de la Seu Electrònica del web municipal

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha anat fent molts canvis en els darrers anys per adaptar-se a les noves necessitats derivades de l'impuls de l'administració electrònica, i també s’ha intensificant el treball del personal de l’Ajuntament per tal d’implementar-la. La posada en marxa ha comportat una reorganització administrativa amb la voluntat d’oferir una millora dels serveis públics.

 

L’administració electrònica permet conèixer en cada moment en quin estat es troba un expedient, una queixa o una sol·licitud així com els dies que s’ha trigat en gestionar. A més, la ciutadania pot accedir als tràmits municipals durant les 24 hores els 7 dies de la setmana. Suposa, a més, que els tràmits siguin més simples, ràpids i que es puguin fer des de casa.

 

Per accedir a qualsevol d'aquests serveis electrònics, cal entrar al web municipal www.olesademontserrat.cat i dins els menús inicials clicar a la Seu Electrònica, que és l’espai de referència que té qualsevol web institucional per tramitar amb aquell ens, en aquest cas l’Ajuntament d’Olesa. Entre els apartats de la seu electrònica s’hi troba el Catàleg de Tràmits, l’espai on hi ha el llistat de tots els tràmits que la ciutadania pot fer amb l’Ajuntament i la documentació que es necessita en cada cas. Molts d’aquests tràmits es poden fer en línia, és a dir, a través del mateix web sense haver de desplaçar-se a l’ajuntament.

 

Ara bé, per poder fer aquests tràmits en línia cal tenir un certificat digital. Obtenir-lo és molt senzill, i es pot fer per dos sistemes: el primer és l’idCAT, que es pot sol·licitar gratuïtament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i és un certificat digital que emet el Consorci Administració Oberta de Catalunya i permet, entre d’altres, signar correus, documents electrònics i formularis web. El segon sistema és l’idCAT Mòbil, un mecanisme d’identificació i signatura electrònica orientat basat en l'enviament d’una contrasenya d'un sol ús al mòbil. Es pot utilitzar per a identificar-se en la majoria de tràmits amb les administracions catalanes i des de qualsevol dispositiu, ja que no cal instal·lar res. Per obtenir un idCAT Mòbil, cal complir els requisits següents: ser major de 16 anys, acreditar la personalitat mitjançant el DNI o NIE, i facilitar el número de la targeta sanitària i un número de telèfon mòbil. Es pot tramitar, també gratuïtament, a través del web https://idcatmobil.seu.cat.

 

Aquestes identificacions electròniques també permeten accedir a la Carpeta Ciutadana de la Seu Electrònica, l’espai on la ciutadania pot consultar tot el que ha tramitat amb l’Ajuntament i on s’hi poden trobar els registres d’entrada realitzats, les notificacions que hagi rebut de l’Ajuntament, i els expedients oberts amb l’Ajuntament i l’estat en el qual es troben. També conté un apartat de “rebuts” que enllaça amb l’Organisme de Gestió Tributària; un “portafirmes” en el qual l’ajuntament podrà enviar documentació que requereix signatura i un altre espai amb les dades de contacte del ciutadà o ciutadana.

 

OAC 360º

 

Com m’hi puc posar en contacte?

Per telèfon: 93 026 72 25

Per correu electrònic: servei_suport@tictools.es

 

Horari:

De dilluns a divendres, de 8 a 20 hores.

 

Quin tipus de consultes puc fer?

Procediment per a la presentació d’instàncies electròniques, ús de plataformes de contractació, notificacions electròniques, inscripcions telemàtiques, ús de la Carpeta Ciutadana...

 

El servei inclou la connexió remota al PC de la persona que faci la consulta, quan sigui necessari per a la resolució satisfactòria de la incidència, sota autorització expressa del ciutadà.

 

En quin tipus de consultes NO em podran ajudar?

No s’inclou atenció a problemes tecnològics dels equips o dispositius que estigui emprant la persona que fa la consulta (manca de connexió a Internet, problemes amb el teclat o altres perifèrics, etc). Tampoc s’hi inclouen problemes no relacionats amb la relació telemàtica amb l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat (problemes amb el correu electrònic o altres eines ofimàtiques).


  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram_petit.png
  • RSS
  • Youtube-32x32.png
  • linkedin-32x32.png
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
ajuntament@olesademontserrat.cat
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional