Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

El servei públic de Consum de l’Ajuntament continua actiu durant l'estat d'alarma



7/5/2020

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor està a disposició de la ciutadania per atendre via telemàtica o per telèfon les consultes que puguin sorgir.



Arran de la crisi sanitària pel coronavirus, hi ha anul·lacions o canvis imprevistos per la situació de confinament i poden sorgir problemes amb agències de viatges, telefonia, obres, hipoteques o qualsevol tema relacionat amb les entitats bancàries o altres. Els consumidors poden adreçar totes les seves consultes al Servei Públic de Consum de l’Ajuntament d’Olesa, que continua actiu.

 

El servei atén a l'adreça de correu consum@olesademontserrat.cat. També es pot contactar amb l'OMIC al telèfon de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) 93 778 00 50 on derivaran la consulta i des del servei OMIC es posaran en contacte per telèfon o telemàticament.

 

Consum responsable i solidari

Des de l’Agència Catalana del Consum es demana que es faci un consum responsable i solidari i planificar les compres, comprar només el necessari i no acumular productes.

 

També recomanen que, tot i tenir el dret a recuperar els diners pel serveis no prestats, es tingui en compte que aquesta situació afecta també a moltes empreses que en aquests moments de crisi estan patint una manca de liquiditat. En aquests casos, la solidaritat com a consumidors pot consistir a acceptar alternatives raonables, com ara la prestació del servei amb posterioritat o bé l’oferiment de descomptes futurs, en lloc de la devolució dels diners.

 

Podeu consultar als següents enllaços sobre els aspectes de consum més rellevants d’aquests dies:

 

Transport aeri
Viatges combinats
Espectacles i altres esdeveniments
Serveis de tracte successiu o que es paguen per quotes (cursos, gimnasos, residències, etc.)
Contractes de compravenda de productes i serveis (pagues i senyals)


Consulteu l’afectació d’aquesta situació d’alarma als diferents contractes dels consumidors i quines són les mesures previstes en el cas que aquests contractes no es puguin dur a terme en aquests moments a l’enllaç de l ’Agència Catalana del Consum.

 

Preguntes freqüents en l'àmbit de consum

Des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona també s’ha publicat un document de preguntes i respostes sobre les afectacions als consumidors. Aquest document s’actualitza constantment i resolt dubtes sobre com afecten als consumidors les mesures aprovades pel Govern de l’Estat i pel Govern de la Generalitat.

 

Preguntes i respostes sobre les afectacions als consumidors 

 

Consulteu tota la informació de l’àmbit del consum relativa a l’estat d’alerta per la crisis de la COVID-19, atenció al consumidor i llista de serveis públics de consum actius al següent enllaç del servei de Consum de la Diputació de Barcelona 


  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram_petit.png
  • RSS
  • Youtube-32x32.png
  • linkedin-32x32.png
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
ajuntament@olesademontserrat.cat
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional