L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor està a disposició de la ciutadania per atendre via telemàtica o per telèfon les consultes que puguin sorgir.
Arran de la crisi sanitària pel coronavirus, hi ha anul·lacions o canvis imprevistos per la situació de confinament i poden sorgir problemes amb agències de viatges, telefonia, obres, hipoteques o qualsevol tema relacionat amb les entitats bancàries o altres. Els consumidors poden adreçar totes les seves consultes al Servei Públic de Consum de l’Ajuntament d’Olesa, que continua actiu.
El servei atén a l'adreça de correu consum@olesademontserrat.cat. També es pot contactar amb l'OMIC al telèfon de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) 93 778 00 50 on derivaran la consulta i des del servei OMIC es posaran en contacte per telèfon o telemàticament.
Consum responsable i solidari
Des de l’Agència Catalana del Consum es demana que es faci un consum responsable i solidari i planificar les compres, comprar només el necessari i no acumular productes.
També recomanen que, tot i tenir el dret a recuperar els diners pel serveis no prestats, es tingui en compte que aquesta situació afecta també a moltes empreses que en aquests moments de crisi estan patint una manca de liquiditat. En aquests casos, la solidaritat com a consumidors pot consistir a acceptar alternatives raonables, com ara la prestació del servei amb posterioritat o bé l’oferiment de descomptes futurs, en lloc de la devolució dels diners.
Podeu consultar als següents enllaços sobre els aspectes de consum més rellevants d’aquests dies:
Transport aeri
Viatges combinats
Espectacles i altres esdeveniments
Serveis de tracte successiu o que es paguen per quotes (cursos, gimnasos, residències, etc.)
Contractes de compravenda de productes i serveis (pagues i senyals)
Consulteu l’afectació d’aquesta situació d’alarma als diferents contractes dels consumidors i quines són les mesures previstes en el cas que aquests contractes no es puguin dur a terme en aquests moments a l’enllaç de l ’Agència Catalana del Consum.
Preguntes freqüents en l'àmbit de consum
Des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona també s’ha publicat un document de preguntes i respostes sobre les afectacions als consumidors. Aquest document s’actualitza constantment i resolt dubtes sobre com afecten als consumidors les mesures aprovades pel Govern de l’Estat i pel Govern de la Generalitat.
Preguntes i respostes sobre les afectacions als consumidors
Consulteu tota la informació de l’àmbit del consum relativa a l’estat d’alerta per la crisis de la COVID-19, atenció al consumidor i llista de serveis públics de consum actius al següent enllaç del servei de Consum de la Diputació de Barcelona