Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

El Servei de Mediació Ciutadana atén de manera telemàtica durant l'estat d'alarma



7/4/2020

Qui ho vulgui pot  acudir al Servei de Mediació Ciutadana per a conflictes veïnals, familiars i tots aquells fruits de la convivència i la relació entre persones. És un servei gratuït.



El Servei de Mediació Ciutadana d’Olesa de Montserrat continua a disposició de la ciutadania per tractar qualsevol situació de conflicte de convivència que es pugui donar durant l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus. La nova responsable del servei, Marta Mozo, ha destacat que “el moment d’excepcionalitat que estem vivint implica, entre d’altres, un gran canvi en les nostres rutines a causa al confinament i les mesures de prevenció establertes pels organismes oficials i la convivència amb la família i amb els companys/es de pis en estat de confinament pot comportar conflictes i malentesos que provoquin tensions amb les persones que tenim més a prop”. És per aquesta raó que aquest servei, totalment gratuït per a la ciutadania, continua completament actiu, si bé atén les consultes de manera telemática, ja sigui per correu electrònic o per telèfon.

 

Qui ho vulgui pot  acudir al Servei de Mediació Ciutadana per a conflictes veïnals (sorolls, animals domèstics…), familiars (relació amb els fills/es, cura de la gent gran, parella…), i tots aquells fruits de la convivència i la relació entre persones.

 

Es pot contactar amb el servei de mediació a través d’aquestes vies:

-Per correu a electrònic a mediaciociutadana@olesademontserrat.cat

-Per telèfon 648-04-29-11 els dilluns i els dimecres de 10:30 a 13:30 i, els dimarts i els dijous de 14h a 17:30.

 

Consells per millorar la convivència durant el confinament

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament d’Olesa ha elaborat unes recomanacions per millorar la convivència durant el confinament a causa de l’estat d’alarma pel Covid-19.

 

Marta Mozo ha detallat que el que pretenen aquestes recomanacions són “oferir algunes eines per a la reflexió, la gestió de les emocions i la gestió dels conflictes resultat de la convivència 24 hores al dia, 7 dies a la setmana”. Segon Mozo, “cada llar té una situació diferent: famílies amb infants o adolescents al domicili, parelles separades amb fills comuns, persones grans soles, amistats que comparteixen pis, persones que conviuen amb un familiar amb Covid-19 i moltes d’altres situacions que presenten necessitats diferents. Per això, oferim algunes eines generals que poden ser útils per portar millor aquesta situació”.

 

Quins són aquests consells?

 

-Organitzeu el vostre temps:

Encara que estiguem en un moment de confinament i sembli que el dia és molt llarg, es necessita tenir una rutina que ens ajudi a organitzar el nostre temps. Si esteu fent teletreball i alhora cuideu dels teus fills/filles, de persones grans o d’alguna persona malalta, segur que resulta difícil treure temps per poder fer-ho tot. Establiu un ordre de prioritats diari i feliciteu-vos pels petits assoliments. Marta Mozo ha remarcat que “és una situació complexa i no som superherois, ni superheroïnes. Cal intentar fer una planificació realista de les tasques i ser flexible davant les situacions que puguin sorgir”.

 

Si no feu teletreball i esteu a casa, tenir una petita planificació de què fareu cada dia ajuda a rebaixar l’angoixa. Aprofiteu per fer aquelles coses que us agraden i que normalment no teniu temps de fer.

Informació o sobreinformació?

 

Per les xares circulen multitud d’informacions certes i falses. És important estar informat de les novetats, però la sobresaturació d’informació i la falsa informació pot generar estrès, ansietat i desconcert. Intenteu consultar fonts verídiques i limitar la quantitat d’informació a la que accediu. Estar tot el dia connectat a les noticies pot augmentar l’angoixa i l’estrès.

 

Algunes de les fonts que podeu consultar són:

Ajuntament d'Olesa de Montserrat

Canal Salut Generalitat

Ministerio de Sanidad

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Diputació de Barcelona

 

Recordeu que els infants, adolescents i persones grans també necessiten tenir informació per entendre la situació i cercar la seva col·laboració per seguir les mesures de prevenció.

 

Un volcà d’emocions:

La situació actual d’estat d’alarma és nova per tothom i ha trastocat les nostres rutines, sense previ avís. Aquests canvis generen emocions que poden ser inclús contradictòries. Per una banda, ens alegra poder estar temps amb els nostres (les persones que no viuen soles), però alhora, es generen sensacions de confusió, frustració o mal humor per la situació de pandèmia, el desconcert del futur proper i la possible pèrdua de feina o de veure minvar els ingressos a casa.

 

Intenteu no deixarvos guiar per aquests sentiments negatius. Compartiu-los amb les persones més properes (en persona, per telèfon o videoconferència) sense deixar que us envaeixi una sensació fatalista que no t’ajudarà. Utilitzeu l’humor pot ser un aliat en aquests moments. Marta Mazo ha insistit que, en aquests moments, “necessitem grans dosis de paciència i empatia. Practiquem!”

 

D’altra banda, si teniu alguna persona propera amb el Covid-19 és normal sentir por, incertesa, preocupació, tristesa o impotència. Cal acceptar aquests sentiments i confiar en el personal sanitari. És important seguir les seves instruccions i confiar en el seu criteri. En aquest sentit, el Col·legi de Psicòlegs de Catalunya habilita un telèfon per oferir assessorament psicològic a la ciutadania: 649 756 713

 

Us espai per a tu i un espai per a compartir:

És important que intenteu tenir un espai per a vosaltres i un espai per compartir. Tenir persones al càrrec pot dificultar-ho, però és important que intenteu trobar una estona per dedicar-vos. En aquest espai podeu descansar, escoltar música, llegir, fer ioga, aprendre idiomes, escoltar música, cantar o allò que més us agradi fer.

 

L’estat de confinament també ens permet compartir més temps amb aquelles persones que estimem: família o amistats. Aprofiteu aquesta situació per compartir estones de qualitat: jugar a jocs de taula, explicar anècdotes, fer manualitats, ballar, veure pel·lícules o series, veure concerts, obres de teatre o visitar museus online. Hi ha moltes iniciatives que s’han endegat per a que puguem gaudir dels nostres hobbies des de casa.

 

Guardeu un espai pel diàleg:

Dediqueu una estona a parlar de com us sentiu i què necessiteu per portar millor aquesta situació. Tots i totes podem contribuir a que els altres es sentin millor. Es tracta d’explicar als altres què necessitem escoltar i què necessiten per millorar la situació de convivència.

 

No us deixeu emportar per la ira del moment dient coses de les que després us penedireu. Penseu en la situació i intenteu posar-vos en el lloc de l’altre tenint en compte que està vivint la mateixa situació i ho està afrontant com pot.

 

Una tècnica que ens ajuda a expressar-nos de forma assertiva és “els missatges en jo”. Es tracta de parlar de com em sento davant de certes situació i què necessito per sentir-me millor. Alguns exemples:

-         Quan et parlo i estàs mirant el mòbil, sento que em desvalores i que no t’interessa el que estic dient. M’agradaria (o necessito...) que em miris i m’escoltis quan et dono la meva opinió.

-         Quan aixeques el to de veu em sento agredit i em bloquejo, m’agradaria que parléssim de forma relaxada.

 

Recordeu que teniu molts recursos al vostre abast per passar millor el confinament i, que és una situació temporal.


  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram_petit.png
  • RSS
  • Youtube-32x32.png
  • linkedin-32x32.png
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
ajuntament@olesademontserrat.cat
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional