Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

L'Ajuntament d'Olesa posa en marxa un servei d'assistència a la ciutadania i les empreses locals per ajudar a realitzar tràmits a través d'Internet



31/1/2019

Només cal trucar al 93 026 72 25 en horari de 9 a 15 h de dilluns a divendres, o bé enviar un correu electrònic a servei_suport@tictools.es.



L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat posa en marxa a partir d’aquest divendres, 1 de febrer, un servei d’assistència gratuïta per ajudar la ciutadania i les empreses a realitzar qualsevol dels tràmits que es poden fer online, a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal. El nom del servei és OAC 360º Tic Tools.

 

Davant qualsevol dubte sobre el procediment a seguir o els requisits necessaris per accedir als tràmits o a la Carpeta Ciutadana, per fer ús del servei només cal trucar al 93 026 72 25 en horari de 9 a 15 h de dilluns a divendres, o bé enviar un correu electrònic a servei_suport@tictools.es.

 

L’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon, ha destacat la nova aposta de l’Ajuntament d’Olesa per l’administració electrònica i per facilitar que la ciutadania pugui fer tràmits amb l’Ajuntament des de qualsevol lloc. I per facilitar encara més aquesta relació telemàtica amb l’Ajuntament, ha dit l’alcaldessa, s’ha contractat aquest servei gratuït per ajudar i guiar la ciutadania en els tràmits que vulgui fer.

 

Precisament, el nou servei d’assistència gratuïta es tracta d’un pas més de l’Ajuntament d’Olesa per afavorir el fàcil accés als tràmits municipals que es poden fer online, dins el procés d’implantació de l’administració electrònica. Des del primer trimestre de l’any 2018, es pot consultar en tot moment en quina fase es troben tots els tràmits, a través del web municipal www.olesademontserrat.cat, gràcies a la Carpeta Ciutadana que es pot trobar a l’apartat de Seu electrònica, on també hi ha tot el catàleg de tràmits i la possibilitat de consultar quins són els que es poden fer en línia, és a dir, sense necessitat de desplaçar-se físicament a l’Ajuntament.

 

L’Ajuntament d’Olesa ha volgut apostar per donar facilitats a la ciutadania en la seva relació telemàtica amb l’Ajuntament, incrementant el catàleg de tràmits online i ara sent un dels pocs ajuntaments catalans que ofereixen també assistència gratuïta, segons ha destacat Quim Mestres, director de divisió Tic Tools de l’empresa Buisitools, encarregada d’aquest nou servei.

 

Un nou pas en l'Administració electrònica

L’administració electrònica és el model d’Administració pública basada en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació que, combinats amb els canvis organitzatius i jurídics necessaris, permet millorar l’eficiència interna, les relacions entre administracions i amb la ciutadania, ja siguin particulars, empreses i organitzacions. L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha anat fent molts canvis per adaptar-se a les noves necessitats i també s’ha intensificant el treball del personal de l’Ajuntament per tal d’implementar l’administració electrònica. La posada en marxa és gradual, i ha comportat una reorganització administrativa amb la voluntat d’oferir una millora dels serveis públics.

 

L’administració electrònica permet conèixer en cada moment en quin estat es troba un expedient, una queixa o una sol·licitud així com els dies que s’ha trigat en gestionar. A més, la ciutadania pot accedir als tràmits municipals durant les 24 hores els 7 dies de la setmana. Suposa, a més, que els tràmits siguin més simples, ràpids i que es puguin fer des de casa.

 

Per accedir a qualsevol d'aquests serveis electrònics, cal entrar al web municipal www.olesademontserrat.cat i dins els menús inicials clicar a la Seu Electrònica, que és l’espai de referència que té qualsevol web institucional per tramitar amb aquell ens, en aquest cas l’Ajuntament d’Olesa. Entre els apartats de la seu electrònica s’hi troba el Catàleg de Tràmits, l’espai on hi ha el llistat de tots els tràmits que la ciutadania pot fer amb l’Ajuntament i la documentació que es necessita en cada cas. Alguns d’aquests tràmits ja es poden fer en línia, és a dir, a través del mateix web sense haver de desplaçar-se a l’ajuntament.

 

Ara bé, per poder fer aquests tràmits en línia cal tenir un certificat digital. Obtenir-lo és molt senzill, i es pot fer per dos sistemes: el primer és l’idCAT, que es pot sol·licitar gratuïtament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i és un certificat digital que emet el Consorci Administració Oberta de Catalunya i permet, entre d’altres, signar correus, documents electrònics i formularis web. El segon sistema és l’idCAT Mòbil, un mecanisme d’identificació i signatura electrònica orientat basat en l'enviament d’una contrasenya d'un sol ús al mòbil. Es pot utilitzar per a identificar-se en la majoria de tràmits amb les administracions catalanes i des de qualsevol dispositiu, ja que no cal instal·lar res. Per obtenir un idCAT Mòbil, cal complir els requisits següents: ser major de 16 anys, acreditar la personalitat mitjançant el DNI o NIE, i facilitar el número de la targeta sanitària i un número de telèfon mòbil. Es pot tramitar, també gratuïtament, a través del web https://idcatmobil.seu.cat.

 

Aquestes identificacions electròniques també ens permeten accedir a la Carpeta Ciutadana de la Seu Electrònica, l’espai on la ciutadania pot consultar tot el que ha tramitat amb l’Ajuntament i on s’hi poden trobar els registres d’entrada realitzats, les notificacions que hagi rebut de l’Ajuntament, i els expedients oberts amb l’Ajuntament i l’estat en el qual es troben. També conté un apartat de “rebuts” que enllaça amb l’Organisme de Gestió Tributària; un “portafirmes” en el qual l’ajuntament podrà enviar documentació que requereix signatura i un altre espai amb les dades de contacte del ciutadà o ciutadana.

 

Després d’uns mesos de funcionament dels nous tràmits online i de la Carpeta Ciutadana, l’Ajuntament d’Olesa ha volgut fer un pas més i facilitar encara més que la ciutadania pugui fer tots aquests tràmits amb facilitat. 

 

OAC 360º Tic Tools

 

Com m’hi puc posar en contacte?

Per telèfon: 93 026 72 25

Per correu electrònic: servei_suport@tictools.es

 

Horari:

De dilluns a divendres, de 9 a 15 h.

 

Quin tipus de consultes puc fer?

Procediment per a la presentació d’instàncies electròniques, ús de plataformes de contractació, notificacions electròniques, inscripcions telemàtiques, ús de la Carpeta Ciutadana...

El servei inclou la connexió remota al PC de la persona que faci la consulta, quan sigui necessari per a la resolució satisfactòria de la incidència, sota autorització expressa del ciutadà.

 

En quin tipus de consultes NO em podran ajudar?

No s’inclou atenció a problemes tecnològics dels equips o dispositius que estigui emprant la persona que fa la consulta (manca de connexió a Internet, problemes amb el teclat o altres perifèrics, etc). Tampoc s’hi inclouen problemes no relacionats amb la relació telemàtica amb l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat (problemes amb el correu electrònic o altres eines ofimàtiques).

 

 

 

 


  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional