Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
avui

DEL PORXO DE SANTA OLIVA A LA MASIA DE PUIGVENTÓS

Aquest és un camí que puja fins a una de les masies més allunyades de la vila. Durant l’aproximació al mas, podrem contemplar la majestuosa muntanya de Puigventós amb la Creu de Saba.

Descripció

L’itinerari comença al porxo de Santa Oliva, antic portal de la vila. Nosaltres hem de seguir el mateix recorregut que ens indica l’itinerari 3 d’aquesta guia fins a la masia de Can Llimona (12 minuts – 1 km). A partir d’allà hem de seguir fins un centenar o dos de metres endavant, on trobarem una primera bifurcació que ens porta fins a la font dels Encantats. La passem de llarg i trobarem una altra bifurcació que haurem de seguir per l’esquerra deixant a la nostra dreta el camí que porta al collet de Sant Joan (itinerari 3). Un cop ens desviem cap a l’esquerra (15 minuts), el camí s’inclinarà lentament, passarem pel costat d’unes finques i molt més endavant d’un xiprer en un revolt (25 minuts). Tot seguit, pujarem fins a entrar al bosc del Gavatx (30 minuts). Un cop hi hàgim entrat, el travessarem fins que trobarem un camí que conflueix amb el nostre per la dreta. En aquest camí, que està encadenat, hi trobem a l’esquerra el camí del Samper (itinerari 18) (32 minuts – 2,6 km). Seguirem caminant per la pista del nostre l’itinerari fins que arribarem a un lloc envoltat d’oliveres i de seguida arribarem a una bifurcació (35 minuts – 3 km). Tots dos camins ens portarien al mas, però per diferents indrets. Nosaltres seguirem el tradicional camí de la dreta.

Com deia, nosaltres seguirem el camí de la dreta. El camí primerament planeja fins que comença a pujar i arriba a una altra bifurcació (43 minuts – 3,6 km). Seguirem pel camí de l’esquerra, en què al cap de molt poc podrem apreciar la masia al fons. A continuació, el camí agafarà pendent ja fins al final (47 minuts).

Un minut després, deixarem un corriol a la dreta que porta a Sant Pere Sacama (itinerari 9) (50 minuts). Finalment, arribem al mas després de superar una considerable pujada pedregosa (55 minuts – 4,4 km). A sobre del mas trobarem el coll d’Oriol.

• Instagram
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional