Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

Es reprenen els terminis i processos administratius que havien quedat congelats amb l'estat d'alarma



2/6/2020

El termini de llicències, al·legacions, requeriments, recursos o el pagament de multes s’ha reprès aquest dilluns 1 de juny en l’estat en què es trobava just abans de la suspensió pel decret de l'estat d'alarma. També s’han reprès els processos de selecció de personal. Pel que fa als tributs municipals, cal tenir en compte l’ampliació de terminis per donar més flexibilitat a la ciutadania.



El govern de l'estat espanyol va determinar a la cinquena pròrroga de l'estat d'alarma l'aixecament de la suspensió de terminis i processos administratius a partir de l'1 de juny, que havien quedat congelats el passat 14 de març. Per tant, des d'aquest dilluns, es reprenen de forma automàtica en el mateix punt en què es trobaven just abans de la suspensió amb l'inici de l'estat d'alarma i pel termini restant. 

 

L'aixecament de la suspensió de terminis afecta a tots els processos administratius: llicències, al·legacions, requeriments, recursos o el pagament de multes, entre altres. El termini torna a córrer a partir d’aquest dilluns en el mateix punt on s’havia quedat aturat. Això vol dir que si el 14 de març —dia en què es va decretar l’estat d’alarma— a una persona li quedaven 10 dies per pagar una multa, ara tindrà aquests mateixos 10 dies, a contar a partir de l’1 de juny, per fer-la efectiva. També s’han reprès els processos de selecció de personal que quan es va decretar l’estat d’alarma estaven en tràmit i van quedar congelats. Aquestes convocatòries s'aniran fent sempre garantint totes les precaucions sanitàries. 

 

Pel que fa a les contractacions en tràmit, després de l'aprovació del Reial Decret Llei 17/2020, de 5 de maig, que permetia reiniciar aquests procediments amb la presentació d'ofertes via telemàtica a través de l'eina "Sobre digital", l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat va reemprendre algunes de les licitacions que van quedar aturades per la suspensió dels tràmits administratius. Algunes de les contractacions, per tant, que ja es van reemprendre a principis de maig són el servei de vigilància i control sanitari d'establiments minoristes d'alimentació, el contracte d'obres de rehabilitació del pont sobre els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) Línia Magòria-Manresa, Pk. 37,6 (Pont de la Kao) i el contracte d'obres per l’adequació i arranjament de paviments asfàltics als barris de Sant Bernat / Collet de Sant Joan, entre d'altres. 

 

Per altra banda, d'altres que encara restaven suspesos, amb l'aixecament de la suspensió de tràmits administratius s'han tornat a posar en marxa, com per exemple els contractes del SIAD (Servei d'Informació i Atenció a les Dones), el SAD (Servei d'Assistència Domiliciària) o el servei d'acompanyament terapèutic. 

 

Pel que fa al pagament de taxes i impostos, caldrà tenir en compte el nou calendari del contribuent per ampliar els terminis i donar més flexibilitat a la ciutadania tenint en compte la crisi de la Covid-19 i que es pot consultar aquí


  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional