Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

Nou equip d’atenció domiciliaria nocturn al Baix Llobregat Nord



8/2/2019

El Servei Català de la Salut ha impulsat aquest nou equip per donar assistència als pacients que no es poden desplaçar a un centre sanitari. També aconsella que, abans d'anar a urgències, es truqui al 061.



El Servei Català de la Salut ha posat en marxa un nou equip d’atenció domiciliaria del Baix Llobregat Nord. Aquest equip dona assistència a pacients que, ja sigui per dificultats de mobilitat, necessitat continua de cures o per la seva situació de fragilitat, han de rebre atenció a casa seva. Amb aquest nou equip, format per un/a professional de medicina i un/a d’infermeria, el vol optimitzar el temps de resposta durant la nit, alhora que permetre que la resta de professionals d’atenció primària continuïn realitzant atenció presencial en els centres. En aquest sentit, l’equip del CAP Olesa de Montserrat manté l’atenció presencial en el centre de dilluns a diumenge de 8 h a 24 h.

 

El servei també dona suport a professionals d’atenció familiar i comunitària per a l’atenció dels pacients en el procés del final de la vida, atès que ofereix una assistència domiciliària integral i multidisciplinària, adequada a les necessitats de cada persona. Els avisos urgents es reben a través de la central telefònica del 061 CatSalut Respon, que després d’avaluar la situació del pacient, recomana l’atenció al domicili o el trasllat a un hospital. Per facilitar la coordinació entre l’atenció primària, aquest nou equip domiciliari s’ubica al CUAP La Solana de Sant Andreu de la Barca.

 

L’equip dona atenció als 156.516 habitants del sector sanitari del Baix Llobregat Nord, dels municipis d’Olesa de Montserrat, Abrera, Esparreguera, Collbató, El Bruc, Castellví de Rosanes, Gelida, Masquefa, Martorell, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Sant Esteve Sesrovires, Sant Llorenç d’Hortons i nuclis de Castellbisbal.

 

061 CatSalut Respon, el telèfon on trucar abans d'anar a urgències

D’altra banda, el Servei Català de la Salut ha engegat una campanya que sota el títol “Creus que has d’anar a urgències? Truca al 061”, vol impulsar i difondre el 061 CatSalut Respon, un servei adreçat a la ciutadania format per més de 200 professionals entre metges, tècnics i personal d’infermeria. L’objectiu és fer atenció no presencial i oferir consell i informació i, si és necessari, adreçar les persones al centre de salut més adequat als seus símptomes, o bé activar un servei mèdic a domicili, una ambulància o fins i tot un helicòpter medicalitzat del SEM, el Servei d’Emergències Mèdiques. Al 061 CatSalut Respon es pot trucar les 24 hores dels 365 dies de l’any.

 

Des del Servei Català de la Salut es vol incidir en el servei del 061  com a eina bàsica per tal de rebre informació sobre el millor centre on cal anar en cas de tenir un problema de salut. Aquesta campanya coincideix amb l’època de major incidència de la temporada de la grip, durant la qual una mitjana de 9.500 persones acudeixen als serveis d’urgències dels hospitals. Segons dades de Salut, el 64% d’aquests casos presenten problemes que no són urgències o són de poca gravetat i s’haguessin pogut tractar en un altre centre assistencial. Per aquest motiu, des del Servei Català de la Salut (CatSalut), s’insisteix en que la millor manera de conèixer quin són els passos a seguir i a quin centre sanitari hem d’acudir és trucant al 061.

 

Aquest telèfon, gestionat per professional sanitari, pot ajudar en l’assessorament i en donar una resposta adequada al problema de salut que es planteja. De fet, dirigeixen les persones a un centre sanitari que s’adequa a la gravetat plantejada, però també orienta en tractaments, i si cal, fa les gestions per enviar assistència mèdica a domicili, ja sigui una ambulància o un helicòpter medicalitzat. A més, des de CatSalut es destaca que trucar al 061 suposa un estalvi de desplaçaments i de temps d’espera.

 

El director del CAP Olesa, el doctor Carles Martí, recomana fer aquesta primera trucada orientativa al 061. També destaca que és important conèixer els centres sanitaris de referència i en el cas d’Olesa, saber quin són els horaris d’atenció. En aquest sentit, Martí ha recordat que l’atenció primària s’ofereix de les 8 del matí a les 8 del vespre, i que les urgències específiques es mantenen de les 8 del vespre a les 12 de la nit. A partir d’aquesta hora, la ciutadania pot dirigir-se al CUAP de Sant Andreu de la Barca, que disposa de servei d’atenció domiciliària d’urgència.

 

Davant d’una urgència, el centre de referència és el CAP. Tot i així, el doctor Carles Martí ha explicat que cal aplicar el sentit comú i, si la patologia és molt greu, és millor no perdre el temps i adreçar-se a l’hospital més proper. Trucar al 061 ens pot facilitar aquesta informació


  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Reconeixement AOC Logo Infoparticipa
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional