Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

L'Ajuntament d'Olesa, descontent pels nous horaris i trajecte de la línia de bus a Barcelona



11/7/2018

El consistori olesà creu que els nous horaris, que han entrat avui en vigor, suposen un greuge per als usuaris d’Olesa, amb qui s’estudiaran possibles accions de protesta. L’Ajuntament els ha convocat a una reunió aquest divendres, a les 20.30 hores.



L’entrada en funcionament, aquest dimecres, dels nous busos Exprés.cat entre Olesa i Barcelona ha provocat la queixa de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat pel fet que la Generalitat ha decidit tirar endavant el desdoblament de la fins ara línia Manresa-Olesa-Barcelona sense haver-li consultat prèviament i sense tenir en compte les històriques reclamacions d’Olesa en referència al servei. La regidora de Mobilitat i Transport, Susana Yáñez, ha afirmat que l’Ajuntament “s’ha sentit menystingut”  per la Generalitat, i ha anunciat que, després de “la manca de consideració de la Generalitat a les propostes de millora que els hem fet arribar”, i davant del greuge comparatiu que representa la nova proposta horària respecte de la línia de Manresa “i el retrocés que significa per a Olesa”, s’ha convocat una reunió per a aquest divendres amb la comissió d’usuaris per tal d’estudiar quines accions de protesta es tiren endavant. A la reunió hi assistirà l’alcaldessa, Pilar Puimedon, que ha manifestat que “no ens agrada la proposta, ni en el fons ni en la forma”.

 

Va ser divendres quan el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va anunciar que aquest dimecres es posaven en funcionament els nous busos exprés.cat entre Olesa i Barcelona. D’aquesta manera, l’actual línia que fa el recorregut Manresa–Monistrol–Olesa de Montserrat–Barcelona es desdobla en dos nous serveis d’altes prestacions per adaptar-se, afirma la Generalitat, a les necessitats de mobilitat dels usuaris i usuàries.

 

Amb la reestructuració de l’oferta dels serveis de bus en el corredor Manresa–Olesa i Barcelona s’estableixen noves expedicions directes entre Olesa de Montserrat i Barcelona de forma que es posa en funcionament el servei exprés e23. En aquest cas es posen en servei 13 expedicions en sentit Barcelona, de les quals 10 sortiran de Monistrol de Montserrat. Hi haurà 16  expedicions en direcció a Barcelona.

 

Fonts del departament de Territori i Sostenibilitat han explicat que a Barcelona, la major part dels busos faran parada a Ronda Universitat però també n’hi haurà d’altres que finalitzaran el seu recorregut a la de Maria Cristina, a l’avinguda Diagonal. En aquest cas el govern català argumenta que es fa especialment “per reforçar les comunicacions vinculades a la mobilitat universitària i tenint en compte la possibilitat de fer intercanvi modal amb el servei de metro de l’L3, el tramvia i els busos urbans”.

 

La mesura, però, no satisfà  l’Ajuntament d’Olesa, d’entrada perquè fins fa uns dies no tenia coneixement de les intencions de desdoblar la línia i dels nous horaris, i per tant, pràcticament no ha tingut temps d’estudiar-los. El que l’Ajuntament té clar és que el fet que moltes expedicions finalitzin el seu trajecte a Maria Cristina és un clar retrocés en el servei per als usuaris i usuàries olesans. Segons la regidora de Transport i Mobilitat, que el trajecte en moltes de les expedicions finalitzi a Maria Cristina fa que el servei de bus “deixi de ser competitiu”. Arran les queixes de l’Ajuntament d’Olesa a la reunió realitzada fa pocs dies, la Generalitat va dir que es faria una contraproposta, però aquesta demanda no s’ha recollit.

 

Susana Yáñez ha criticat especialment que l’Ajuntament d’Olesa no hagi tingut coneixement fins fa pocs dies del projecte de desdoblament de la línia Manresa-Olesa-Barcelona, sobretot “quan sí ha estat un projecte que la Generalitat ha negociat i treballat amb l’Ajuntament de Manresa”. Per aquesta raó ha afirmat que l’Ajuntament d’Olesa s’ha sentit menystingut i que hi ha un greuge compartiu amb els usuaris de la línia de Manresa.

 

La Regidora de Transport i Mobilitat ha agraït la col·laboració i feina que ha fet la comissió d’usuaris des que Monbús-Hispano Igualadina es va fer càrrec de la línia Manresa-Olesa-Barcelona. Ajuntament i comissió han elaborat conjuntament una proposta de millora horària i de freqüència del servei, i de fet la regidora va demanar a la Generalitat que no es comencessin a aplicar els nous horaris fins que no l’haguessin estudiat. Malgrat tot, la línia desdoblada ha entrat aquest dimecres en funcionament, i per aquesta raó la regidora ha assegurat que no entén “tanta precipitació”.

 

Els nous serveis també incorporen més expedicions el mes d’agost. Així, es passa d’un total de 18 anades i tornades a 24 anades i tornades, de dilluns a divendres feiners del mes d’agost. D’aquestes noves expedicions (6 d’anada i 6 de tornada), una correspon al servei exprés e22 i cinc a l’e23. També es millora l’oferta els caps de setmana i festius. S’unifiquen totalment els horaris i es  passa de 10 anades i 10 tornades a 13 en cada sentit. D’aquestes noves expedicions (3 anades i 3 tornades), una correspon a l’exprés e23. Les altres dues realitzen tot el recorregut. Susana Yáñez ha admès que sí hi ha millores en aquest aspecte, però també ha subratllat que, per contra, “es perd connectivitat amb Manresa”.

 

Malgrat que des de la Generalitat s’afirma que el nou servei és una millora, l’Ajuntament d’Olesa no ho veu així i per aquesta raó ha convocat per a aquest divendres una reunió amb la comissió d’usuaris i usuàries per decidir quines accions cal emprendre. L’alcaldessa, Pilar Puimedon, ha afirmat que aquestes “no són maneres de treballar per part de la Generalitat” i ha assegurat que, si el consistori olesà no veu voluntat de diàleg, no es descarten accions de protesta.

 


  • Twitter
  • Facebook
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional Logo Infoparticipa 2017